27 maart 2022 – Vrijdag tijdens de start van de Media Ukkie Dagen is het Iene Miene Media-onderzoek 2022 gepresenteerd. Verschillende landelijke kranten en andere media hebben aandacht besteed aan het onderzoek.
Een greep uit de berichten in kranten en op radio en tv
RTL Nieuws online – Schermtijd jonge kinderen veel te lang: ‘Ouders onderschatten het’
RTL Nieuws ochtendshow – Urgentie van mediaopvoeding nauwelijks voelbaar bij ouders van kinderen van 0 t/m 6 jaar
NOS Achtuurjournaal – https://www.npostart.nl/nos-journaal/25-03-2022/POW_05158634
NOS online – Onderzoekers: ouders zien niet in dat kinderen te lang naar scherm kijken
Radio 1 NOS Journaal – Ouders onvoldoende bewust van schermtijd kinderen
Radio 1 Dit is de dag – Kinderen brengen te veel tijd door achter een schermpje: hoe erg is dat?
Linda.nl – Ouders van kinderen tot en met 6 jaar onderschatten het belang van mediaopvoeding
AD.nl – Ouders zetten kleine kinderen steeds vaker voor tv of schermpje: ‘Als je je bord leeg eet, mag je op de iPad’
Ook werd er ook gesproken en geschreven over het Iene Miene Media-onderzoek en de Media Ukkie Dagen op Reformatorisch Dagblad, Radio 538, MSN, KEK Mama, Ouders.nl, nationale onderwijsgids, Marokko.nl, Hart van Nederland, Famme en nog veel meer.
Over het Iene Miene Media-onderzoek 2022
Iene Miene Media is een jaarlijks herhaald kwantitatief onderzoek naar het mediagebruik in gezinnen met jonge kinderen van 0 t/m 6 jaar. Het onderzoek wordt jaarlijks gepubliceerd bij de start van de Media Ukkie Dagen (25 maart t/m 1 april 2022).
» Bekijk alle resultaten van het Iene Miene Media-onderzoek
Praat op sociale media mee via de hashtag #MUD22.
Bekijk hier een overzicht van al het nieuws rondom de Media Ukkie Dagen