Kranten, radio en televisie over het Iene Miene Media-onderzoek 2021

Kranten

27 maart 2021Gisteren is tijdens de start van de Media Ukkie Dagen het Iene Miene Media-onderzoek gepresenteerd. Verschillende landelijke kranten en andere media hebben aandacht besteed aan het onderzoek.

Een kleine greep uit de berichten in kranten en op tv

NRC – Baby’s en kleuters gemiddeld 1,5 uur per dag achter een scherm

Trouw – Jonge kinderen zitten iets minder lang voor de tablet dan in de eerste lockdown

Nu.nl – Ouders in coronatijd positiever over effect media op kinderen

RTL Nieuws – Ouders positiever over schermgebruik jonge kinderen: handig als oppas

KEK Mama – Zo zorg je ervoor dat jouw kind internet veilig gebruikt

Reformatorisch Dagblad – Ouders denken sinds corona milder over effect media op klein kind

Ook werd er ook gesproken en geschreven over het Iene Miene Media-onderzoek en de Media Ukkie Dagen op NPO Radio 1, Radio 4, het Parool, Linda.nl, 24Baby en de nationale onderwijsgids

Over het Iene Miene Media-onderzoek 2021

Iene Miene Media is een jaarlijks herhaald kwantitatief onderzoek naar het mediagebruik in gezinnen met jonge kinderen van 0 t/m 6 jaar. Het onderzoek wordt jaarlijks gepubliceerd bij de start van de Media Ukkie Dagen (26 maart t/m 2 april 2021). Het onderzoek is gehouden onder een representatieve steekproef van 1.003 ouders van kinderen in de leeftijd van 0 t/m 6 jaar in Nederland.

» Bekijk alle resultaten van het Iene Miene Media-onderzoek


Praat op sociale media mee via de hashtag #MUD21

Bekijk hier een overzicht van al het nieuws rondom de Media Ukkie Dagen